Google Translate

maandag 22 december 2014

Brusho met bloemen en Merry Christmas


Hij stond al heel lang op mijn verlanglijstje maar heb hem dan toch gekregen.
De mooie Teasel van Woodware.

Ik ben een tijdje aan het experimenteren met Bister en Brusho op verschillende soorten papier. En verschil tussen zwarte Brusho en zwarte Bister. Ik vind het zulk heerlijk spul om mee te werken en elke keer weer zo verrassend.
Op beide langwerpige kaarten heb ik voor de achtergrond alleen zwarte Brusho gebruikt. En dan zie je pas wat voor prachtige kleuren er allemaal in het pigment zitten. Dat verwacht je toch niet bij zwart.
De eerste op Yupo papier en de tweede op DCP papier. Hieronder een voorbeeld van zwarte Brusho en zwarte Bister.
zwarte Brusho op Yupo
zwarte Brusho op DCP papier

zwarte BISTER op DCP papier
Hierboven ZWARTE BISTER op DCP papier. Je ziet dat hier de zwarte kleur meer aanwezig is en verkleurd naar paars/grijs.

Nogmaals dezelfde stempel maar nu in de Brusho kleuren oranje-rose/lila en geel.

En nog een boeket zonnehoedjes van Magenta ook met zwarte Brusho achtergrond.

Tot slot: .Ik maak geen Kerstkaarten meer maar met deze enige kaart wens ik jullie heel fijne Kerstdagen toe.   
groetjes  Marja

10 opmerkingen:

renate50 zei

Liebe Marja, mit den wunderbaren "Werken" in deinen beiden Bloggs begeisterst du mich immer wieder auf `s Neue. Deine Kreativität, deine Farben und Formen - ausprobiert mit den verschiedenen Techniken bewundere ich sehr !!! Ich wünsche dir von Herzen Frohe Weihnachten und ein gesundes Neues Jahr 2015 ! Renate

Unknown zei

Jij ook een mooie kerst.
Wat heb je mooie dingen gemaakt met brusho/bister. En dat heeft toch wel verschillende effecten op zelfde papier. Leuk dat je dat laat zien.

Groetjes Marlies

Rosie zei

Das sind traumhaft schöne Karten geworden. Brusho ist einfach wundervoll.

Ich wünsche Dir und Deinen Lieben ein schönes Weihnachtsfest sowie ein glückliches und gesundes neues Jahr.

Liebe Grüße
Rosie

froebelsternchen zei

Wonderful Artwork!

A Verry Merry Christmas!

Laurespage zei

Wat een prachtige serie dat je gemaakt hebt !
Ik ben nog steeds in de ban van de kerstkaartjes, ik zet er eerstdaags nog een paar op mijn blog en/of de pinterest
Groetjes, laurettte

Marja Sch zei

Wow geweldig zeg wat een mooie effecten en geweldige kaarten. Brusho ken ik nog niet moet ik zeker een s proberen. Gr Marja

Gerrina zei

Mooi om te zien hoe verschillend de resultaten met beiden op verschillende soorten papier zijn. Je maakte er mooie dingen mee! En leuk dat je met die ene kaart toch je wensen doorgeeft! Voor jou ook fijne kerst en een veilige jaarwisseling en goede wensen voor het nieuwe jaar! Groetjes, Gerrina

Anneke zei

Prachtig resultaat. Ik had mij echt voorgenomen het niette kopen. Alleen te werken met bister maar als ik jouw werk zie..... Groetjes Anneke.

Gerrittina zei

Ha ha, ik heb hetzelfde als Anneke. Ik ga geen Brusho kopen want ik heb de Bister al, maar nu begin ik ook te twijfelen. Dank je wel Marja!! :O)

Gr. GZ

Gerrittina zei

Nog een vraagje: mijn papier "bobbelt" zo van het water. Heb jij dat ook?

Gr. GZ